What app for artificial neural network to predict property values?

1 view (last 30 days)
Hi all,
For a school project I'm looking at creating an artificial neural network (deep learning) to predict property values (real estate values).
I have data for about 40,000 properties (age, size, condition, location, etc..) and their current values. I know artificial neural networks have been used for property valuation.
What is the best application in MATLAB to use? Most of what I'm finding about neural networks in MATLAB deals with image recognition.
Any help would be greatly appreciated.
Thanks,
Alex

Accepted Answer

Srivardhan Gadila
Srivardhan Gadila on 23 Nov 2020

More Answers (1)

Clara Morron
Clara Morron on 6 Sep 2021
הי, נתקלתי בהודעה אחרת בה מישהו ניסה לחזות ערך של נכסי נדל״ן בעזרת רשתות נוירונים. ידוע למישהו אם משתמשים בהערכה מבוססת שכזו בעולם האמיתי? אני חושב זה יכול להיות נהדר עבור אתרי נדל״ן, במיוחד אתרים כמו https://www.zira1.com/, שיש להם את כל הפרמטרים על כל נכס, כולל תמונות איכותיות, מיקום, קומה, שירותים בנכס ומקומות שנמצאים בקרבת מקום. מישהו עשה מחקר בנושא אולי שמראה אחוזי התאמה בין חיזוי של מודל מתמטי לעומת מחיר מבוקש של דבר מורכב בעולם האמיתי, לאחר למידה ממושכת? אשמח מאוד למידע. אני קצת סקפטי, האמת, מכיוון שנראה לי שכל מודל שיילמד יכול להיות נחמד מבחינה מחקרית, אך בפועל, המציאות – או השטח – משתנה ומתחדש כל הזמן, כך שערך נכס יכול להשתנות עקב נתונים שמשתנים בסביבה ולא תמיד נקלטים במערכת הממוחשבת בזמן אמת. זה אחד המחסומים שקיימים כרגע. אולי זה לא המקום לדיון שכזה, אבל חשבתי לנסות לשאול. תודה.

Categories

Find more on Deep Learning Toolbox in Help Center and File Exchange

Community Treasure Hunt

Find the treasures in MATLAB Central and discover how the community can help you!

Start Hunting!